23 Eylül 2010 Perşembe

FETTUCINE ALFREDO (TAVUKLU)

 Makarna sever misiniz? Sevmeyen var midir acaba? Hic sevmeyen cocukken sevmistir ama yinede sevmistir makarnayi oyle degilmi. 
Her evde piser, hemde cesit cesit. Bazen cay sofralarimizi susler bazen ana yemek olarak cikar karsimiza. Bazen boregini yapariz, bazen corbaya katariz. Kucumsenir bazende, yemek yapmayi bilmeyenlerin bile en kolay yaptigi sey diye.    
  
 Ama bi girdin mi makarna dunyasina cik cikabilirsen bi daha. Her zevke her eve uygun bir cesidi bulunur mutlaka.
" Makarna da neymis!"  diyenlere inat  girdim dun akasam mutfaga, ziyafet tadinda bir makarna yapmaya.

 Oyle cok zaman almayan ama lezzetinede doyulmayan bir fettucine hazirladim. Cocuklarimin bayila bayila yedigi, benim de kendimi zor frenledigim bir yemek oldu. Hos oglen menusunde olsa frenlemezdim ama aksam menusu olunca isin rengi degisiyor.

   
           
 Fettucine makarnanin cinsi, alfredo ise sosunun adi. Siz eger fettucine bulamazsaniz istediginiz herhangi bir cesit makarnaylada yapabilirsiniz bu yemegi. Tavuk yerine karides kullanabilir veya sade de deneyebilirsiniz.

Malzemeler:

* 1 paket fettucine  makarna
* 1 tane kemiksiz tavuk gogsu
* 200 gr mantar
* 2 dis sarimsak
* 500 ml sivi krema
* Rendelenmis parmesan, karabiber, tuz

Yapilisi:
* Makarnaniz kaynamis suda haslanirken, ince ince dogradiginiz mantarlari biraz tereyag ile kavurun.
* Iki dis sarimsagi ezerek kavrulan mantarlara ilave edin.
* Julyen dogradiginiz gogus etlerini biraz da tuz ekleyerek pisirin.
* Tavuklar suyunu salip cektikten sonra krema ve karabiber ekleyerek biraz daha pisirin.
* Haslanan makarnalari suzurek sosunuzla karistirin.
* Tabaga aldiginiz makarnanin uzerine parmesan ve ince kiyilmis maydanoz serperek servis edin.

Afiyet olsun. . .

12 yorum:

  1. bayılırım hem doyurucu hem göz zevkini okşayacak tariflerle vazgeçilmezimdir :)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık harika görünüyor tabağı
    alıp kaçıyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık gerçektende çok güzel görünüyor.
    Afiyet şeker olsun
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Hiç bir zaman 'makarna da neymiş?' diyenlerden olmadım efendim :) Olmayacağım sa bu gidişle..
    Öyle çok severim ki,makarna candır ya Hu.
    Hem pratik hem damakları coşturacak kadar leziz.
    Yaşadığımız yerde İtalyan mutfağı da hakim ve makarnanın onlarca çeşidi / sosu var.
    Nasıl sevilmesin bu nimet.7/24 rahatlıkla tüketebileceğim yemeklerden :)
    Ellerine sağlık,sevgi ile

    YanıtlaSil
  5. MAKRNA SEVİLMEZMİ HİÇ? SOSLUSU YOĞURTLUSU TEREYAĞLISI CEVİZLİSİ VS VS ŞİFA OLSUN

    YanıtlaSil
  6. Canim makarnayi sevmeyen var mi? Ben her turlusunu severim. Ellerinize saglik cok guzel ve lezzetli gorunuyor. Sevgiyle kalin.

    YanıtlaSil
  7. Senaycigim;
    ellerine saglik olsun,bizdede makarnanin her hali severek tuketilir,hele birde sosunda krema varsa :)
    sevgiyle kal canim...

    YanıtlaSil
  8. Immm.Enfess.Ne güzel olmuştur kremalı,mantarlıııı.Akşama yapsam da yesem ben de :)Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım:))
    makarna sevilmez mi hiç:)

    YanıtlaSil
  10. merhabalar sizi ilk ziyaretim ama son olmayacak :) bende nisan ortasından beri blogdayım yeni yani :) makarnasız neredeyse günümüz geçmiyor eşim çok sever ben öyle çok aramam :) bizim evdede fettucine çok pişer makarnanın her sosunu yaparız daha doğrusu eşim :)
    nefis olmuş ellerinize sağlık
    sevgiler
    seval

    YanıtlaSil
  11. arkadaşım ellerine sağlık.yine değişik bir lezzetle başrollerdesin.sevgiler...çok beğendim

    YanıtlaSil
  12. çok teşekküredrim, bende böyle yemeklere bayılırım. ellerinize sağlık. güzel bir pazar günü geçirmenizi dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil

Blogumu ziyaret edip yorum birakarak zengillik katan herkese tesekkurler.
Yorumlariniz onaylandiktan sonra yayinlanacaktir.

Related Posts with Thumbnails