5 Ekim 2010 Salı

KADAYIF DOLMASI

 Muhallebili kekimi Hamarat Abla- Tatli yiyelim tatli yarisalim' a  gonderemeyince bende kalktim baska bir tatli yaptim. Heveslendim ya bi kere gondermezsem olmaz dimi ama.
 

Malzemeler
*    ½  kg tel kadayıf
*   150 gr. iri çekilmiş ceviz
*    3 adet yumurta
*    2 su bardağı su
*    2 su bardağı şeker
*   ¼  limon suyu

 
Yapılışı
* 2 bardak suyu kaynatıp şekerini ve limon suyunu ilave ettikten sonra karıştırarak birkaç dakika kaynatın.
* Soğutarak derin bir kaba koyun ve kadayıftan parçalamadan biraz koparıp içine ceviz koyarak yaprak sarması yapar gibi sarın.
* Sarma işleminiz bittiğinde, yumurtaları blender ile iyice çırpın. Kadayıf dolmalarını teker teker yumurtaya iyice bulayıp kızgın yağda kızartın.
* Kızaran kadayıfları bir kevgir yardımıyla alıp şerbetin içine atın. Bir kaç dakika bekletip çıkartarak servis yapın.

Afiyet olsun.

22 yorum:

  1. kadayıfın her türlüsü tercihimdir :)
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. çok severim kadayıf dolmasını... ellerine sağlık.. nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Ayyy canımmm,nasıl da güzel gözüküyolar öyle,çıtır çıtır,canım çekti inan ki sabahın bu vakti :) kahvaltı bilem yapmamışken :) Ellerine sağlık harika olmuş,denemek istiyorum çok ama,denenecek çok tarif var,aklımda bulunsun yine,inşalah denerim bigün :) Mutlu günler diliyorum..Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  4. Süperrrr... Görüntü sahane, eminim lezzeti, görüntüden de sahane... Ellerine saglik arkadasim...

    YanıtlaSil
  5. Bu aralar gözüm döndü resmen tatlı yemekten. bak şimdide canım bundan istedi :)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Oyyy oyyy oyyy bu bana yapılırmı sabah sabah ta
    bağı alıp kaçarım valla ellerine sağlık canım öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. insan kafaya koyunca yapası geliyor bir kere moda giriyorsun:)))) iyikide yapmışsın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık akşama yemeğe misaifirm var birazını alıp gidiyorum.

    YanıtlaSil
  10. Hem bu kadar emek hem bu kadar lezzet biraraya gelirde iç çekmezmiyiz burada?Kömbecim ellerine emeğine sağlık,döktürmüşün yine..

    YanıtlaSil
  11. senin hamurunda erzurumlulukmu var yoksa.ay ben bayılırım biterim bu tatlıya yahu.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Harika ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. sa.Canım kadayıf dolması tatlısı bambaşka birde kilo yapmasa ellerine sağlık...A.E.O

    YanıtlaSil
  14. Kadayıfı çok severim.

    Dolmasıda süper görünüyor. :)

    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Bu kadayıf dolmasını babam görmesin aman :D Resmen kadayıf hastası diyebilirim :D Çok seviyor..

    YanıtlaSil
  16. merhaba.Dubai'yi çok görmek istiyorum .Belki önümüzdeki seneler Umre görevimi yapmak için gelince gezebilirim.Kadayıf dolmanız harşka görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Gerçekten güzel bir tarif,ama hem yağlı hem şerbetli,
    kiloları ne yapacağız :) ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Bende bu nefis tatlılardan istiyorum ;) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  19. En sevdiğim tatlılardan biridir. Anneannem çok yapardı bize bu güzel tatlıdan. Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Tam bizlere uygun bir tatlı.Merhaba demek için uğramıştım.Ankara'dan sevgiler.Güzel paylaşımlarda bulunmak üzere ben de bekliyorum.Sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  21. ayyyy şahaneee :( çok canım çekti

    YanıtlaSil
  22. ayy çok lezzetli gözüküyor

    YanıtlaSil

Blogumu ziyaret edip yorum birakarak zengillik katan herkese tesekkurler.
Yorumlariniz onaylandiktan sonra yayinlanacaktir.

Related Posts with Thumbnails