25 Ağustos 2010 Çarşamba

ELMA KOMPOSTOSU

 Ramazanin vazgecilmezlerinden biri de hosaf ve kompostolar bence. Hele de bu sicaklarda serin serin icmesi, hem iftarda hem sahurda. Yaninda bi de pilav oldumu tamam iste, deymeyin keyfime.
Elma kompostosu yaptim dun aksam, sahur soframizi senlendirince de hemen yayinlamaliyim dedim. 
Tarifte verecegim su ve seker miktarini kendi damak zevkinize gore ayarlayabilirsiniz aslinda. Ben sadece kendim icecegim zaman sekersiz tercih ediyorum ama ev halkida icecekse biraz seker katiyorum. Ve ailecek eksimsi tatlari sevdigimiz icin de yesil elma tercih ediyorum. Siz istediginiz meyveyi kullanabilir hatta birkac cesit meyveden karisik yapabilirsiniz.
Malzemeler:
* 5-6 tane yesil elma
* 1 kabuk tarcin
* 1 cay bardagi seker
* 2 lt su
Yapilisi:
* Suyu icine kabuk tarcini ekleyerek kaynatin.
* Elmalarin kabuklarini soyup cekirdeklerini cikartarak istediginiz buyuklukte dograyin. ( Ben dorde boldum.)
* Kaynayan suyun icine elmalari ve sekeri ekleyerek 5 dk kadar pisirin. Elmalar cabuk yumusadigi icin
   dagilmamasina dikkat edin.
* Dilerseniz birkac damla limon suyu da ilave edebilirsiniz.
* Buzdolabinizda sogutup ikram edin.
Afiyet olsun. . .
 NOT: Kuccuk bi hata, komposto yerine hosaf yazmisim. Oldumu simdi dedim ve duzettim.

4 yorum:

  1. SEVGİLİ ARKADAŞIM GÜZEL TARİFİN YAYINDA.KATILIMIN İİÇİN TEŞEKKÜRLER...SEVGİLER..ELLERİNE SAĞLIK AYRICA

    YanıtlaSil
  2. kızımın çok sevdiği bir hoşaftır ellerine sağlık arkadaşım afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Arkadasim,
    oncelikle blogunuz hayirli olsun diyorum,insaAllah guzel dostluklar kurarsiniz blog vesilesiyle,
    hosaf çesitleri bu ayda kurulan sofralarin vazgeçilmezi,ellerinize saglik olsun,
    sevgiyle kalin...

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil

Blogumu ziyaret edip yorum birakarak zengillik katan herkese tesekkurler.
Yorumlariniz onaylandiktan sonra yayinlanacaktir.

Related Posts with Thumbnails